El propietari de l’últim llaüt de mitja del Mediterrani, Lluís Romero i Fiol, dona suport i consentiment a la candidatura d’Inclusió de l’Art de navegar a vela llatina i vela al terzo en la Llista Representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat de la UNESCO.
Participa activament en l’Art de navegar a vela llatina per aquestes raons:
Fa 11 anys va adquirir l’únic llaüt de mitjana que queda al litoral Mediterrani, de nom “SANT ISIDRE”, i que té el seu port base a Cadaqués.
Construït a Porto Colom ( Mallorca ) l’any 1925. Amb 96 anys d’història ha passat per diferents propietaris, com l’Armada Espanyola, Greenpeace o el C.R.I.S.
Amb ell realitzen sortides organitzades al litoral de Catalunya i Balears, on donen l’oportunitat de conèixer la navegació a vela llatina a tot el públic en general. Participen en trobades de Vela Llatina a Catalunya així com totes les col.laboracions en les que poden participar.
Col·labora en la protecció, conservació i difusió de la cultura i el patrimoni marítim de Catalunya; en l’estudi, la pràctica i la difusió de la navegació tradicional, i en el foment de l’ús social del patrimoni marítim i fluvial i la seva dinamització.
“Penso que l’art de navegar a vela llatina és un patrimoni mil·lenari de la gent de la Mediterrània que no s’ha de perdre. També dedico temps i recursos a conèixer-lo i conservar-lo, compartint els meus sabers amb altres persones.”
Per tot això exposat, dona suport i consentiment a la Candidatura, per tal que l’art de navegar a vela llatina esdevingui patrimoni cultural immaterial de la Humanitat, i remarca la importància de conservar viva la navegació a vela llatina com a un element essencial del patrimoni marítim i fluvial de la nostra cultura.
Coneix més sobre el Sant Isidre a www.chartersantisisdre.com






